SMS-svindel

Flere kunder melder om BankID-svindel via SMS. Har du mottat en slik SMS må du IKKE trykke på lenken. Les mer om SMS-svindel her!

Vi hjelper deg gjerne!

Åpningstid: Mandag - fredag 08:00 - 20:00
Ofte stilte spørsmål om lag og organisasjoner

Laget/organisasjonen har nettbank avtale:

  1. Styret i laget/organisasjonen må oppdaterer endringene i Enhetsregisteret for at banken kan legge inn disposisjonsrett til ny kasserer.
  2. Ny kasserer må ha et kundeforhold til banken, om ikke så må dette opprettes.
  3. Kontakt Kundeservice om de endringene som er gjort. De legger endringen inn i banken sitt system. Endringer blir kontrollert mot Enhetsregisteret.

Laget/organisasjonen har nettbedrift avtale: 

  1. Styret i laget/organisasjonen må oppdaterer endringene i Enhetsregisteret.
  2. Laget/organisasjonen legger så enkelt inn endringene selv i nettbedrift portalen.

Dette får du ved å registrere laget/organisasjonen i Enhetsregisteret i Brønnøysund.

Her kan du lese mer om hva du bør ha for hånden før registrering, og link til registreringsskjema.

  1. Banken krever at laget eller organisasjonen har et organisasjonsnummer. Det betyr at dere må være registrert i Enhetsregisteret i Brønnøysund og ha fått tildelt organisasjonsnummer før dere kan opprette et kundeforhold. Gjør dette før dere går videre.
  2. Du går så inn på Bli kunde og oppretter et kundeforhold på egenhånd ved å logge deg inn med din private BankID. Følg stegene i skjemaet og send inn.
  3. Avtale til signering kommer i retur elektronisk. Den som har signaturrett for laget/organisasjonen i Brønnøysundregistrene må signere på kundeavtalen før den trer i kraft.

Har ikke signaturberettiget BankID? Ja da bestiller du dette i nettbanken din. Les mer om BankID.