Slik kommer du i gang

Last ned applikasjonen fra App Store eller Google Play. 

Søkeord: Sparebanken Møre mobilbank

Versjoner av operativsystem som støttes:
Android: Minimum versjon 5.0
iOS: Minimum versjon 10 

For Windows telefoner anbefaler vi å gå til sbm.no og logge på nettbanken.

Vi hjelper deg gjerne!

Trenger du råd eller ønsker mer info om våre produkt og tjenester? Vi hjelper deg med å finne de beste løsningene for deg.
Aktivering av mobilbanken

Aktivering Første gang du tar i bruk mobilbanken må du identifisere deg med enten BankID, BankID på mobil eller passord og kode.

Innlogging Du kan logge inn med Face ID (ansiktsgjennkjenning), Touch ID (fingeravtrykk) eller firesifret kode. Hvis du har en telefon uten slike muligheter  bruker du din personlige kode for å logge inn. Du kan logge inn med kode selv om du har aktivert Face ID eller Touch ID. 

Tjenester

  • Innlogging med Face ID eller Touch ID
Ofte stilte spørsmål

Du kan nå utføre alle våre selvbetjente tjenester fra mobilen. I tillegg til de mest brukte tjenestene som betale, overføre og siste bevegelser finner du blant annet forsikring, fond og aksjehandel, innstillinger, kalkulatorer, kort og sparing. Hvis du velger "gå til nettbank" får du tilgang til hele nettbanken fra mobilen uten ny pålogging.  

  • Last ned applikasjonen fra App Store eller Google Play. Søkeord: Sparebanken Møre.
  • For å aktivere Mobilbanken må du identifisere deg ved hjelp av BankID, BankID på mobil eller passord og kode. Når identifiseringen er fullført får du tilsendt en aktiveringskode på SMS. Når aktiveringskoden er godkjent må du lage deg en personlig kode på fire siffer. Aktiveringen er nå fullført og mobilbanken er klar til bruk.

Klikk på "Avbryt" i påloggingsbildet der du normalt bruker TouchID eller taster inn koden på fire siffer. Velg "Glemt personlig kode?" og aktivér mobilbanken på nytt. Du må da ha enten BankID på mobil, BankID eller passord og kode tilgjengelig, og vil få mulighet til å velge ny kode.